Σελίδες

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΑΔΡΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ & ΚΙΝΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ





1. ΖΩΗΡΑ ΑΡΚΟΥΔΑΚΙΑ
ΧΩΡΟΣ: εσωτερικός, αλλά μπορεί να γίνει και σε εξωτερικό χώρο
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: μικρό τραμπολίνο, χρωματιστά ζευγαρωτά λαστιχένια αρκουδάκια ή αλλά ζωάκια
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Τοποθετείστε έναν μικρό αριθμό από τα λαστιχένια αρκουδάκια πάνω στο τραμπολίνο. Σιγουρευτείτε ότι το παιδί φοράει τα παπούτσια του για να εμπλακεί σε αυτήν την δραστηριότητα. Ζητήστε από το παιδί σε αρχικό στάδιο να πηδήξει τόσο ώστε να καταφέρει να πετάξει κάτω όλα τα αρκουδάκια. Σε δεύτερο στάδιο ζητήστε από το παιδί να πετάξει κάτω πηδώντας στο τραμπολίνο μόνο τις κόκκινες αρκούδες κλπ. Ή ακόμα μπορεί να υπάρχει μόνο ένα λαστιχένιο αρκουδάκι πάνω στο τραμπολίνο και να πρέπει να πετάξει μόνο αυτό κάτω ή να το πετάξει πηδώντας μέσα σε ένα δοχείο.



2. ΜΠΑΛΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΠΛEΟΥΝ

ΧΩΡΟΣ: εσωτερικός και εξωτερικός
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: μεγάλα μπαλόνια
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Χτυπήστε ένα μεγάλο μπαλόνι μπρος και πίσω λίγες φορές για να σας δει το παιδί και να καταλάβει τι πρέπει να κάνει. Τώρα ζητήστε από το παιδί σας να κρατήσει το μπαλόνι όσο πιο πολύ μπορεί στον αέρα χτυπώντας το μπρος και πίσω. Για να αυξήσουμε την δυσκολία είτε λέμε στο παιδί με ποιο χέρι πρέπει να χτυπήσει το μπαλόνι είτε προσθέτουμε ένα άλλο μπαλόνι διαφορετικού χρώματος και πότε του ζητάμε να χτυπήσει το ένα και πότε το άλλο ή να πρέπει να κρατήσει και τα δυο χρωματιστά μπαλόνια στον αέρα όσο πιο πολύ μπορεί. Μια άλλη δραστηριότητα είναι να κρατήσει το μπαλόνι στον αέρα είτε με το πόδι είτε με το κεφάλι είτε με τους αγκώνες ή τα γόνατα. Αυτή η δραστηριότητα έχει αυξημένο βαθμό δυσκολίας αλλά βελτιώνει τον κινητικό σχεδιασμό και τον αδρό συντονισμό. Αν θέλετε να ανεβάσετε ακόμα περισσότερο την δυσκολία στην δραστηριότητα ζητήστε από το παιδί να διατηρεί το μπαλόνι στον αέρα χτυπώντας το ενώ κάνει τραμπολίνο.



3. ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ ΑΠΟ ΛΥΚΡΑ

ΧΩΡΟΣ: εσωτερικός και εξωτερικός
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: λύκρα 1 μετρό πλάτος και 2,5 μετρά μήκος όπου οι άκρες του θα είναι ραμμένες για να δημιουργείτε ένας κρίκος, μπάλα
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ο κύκλος από λύκρα τοποθετείται κάτω στο πάτωμα το παιδί πηγαίνει στην μια άκρη και ο ενήλικας στην άλλη. Όσο απομακρύνονται τόσο τεντώνει η λύκρα και ασκείται πίεση στην πλάτη των 2 ατόμων. Ξεκινά το παιχνίδι πετώντας ο ένας στον άλλον την μπάλα. Το παιδί πρέπει να διατηρήσει την στάση του ενάντια στην πίεση που ασκεί η λύκρα. Το επίπεδο ανεβαίνει από στάση οκλαδόν σε γονυπετή κλπ 



4. ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ

ΧΩΡΟΣ: εξωτερικός
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: κιμωλία, ποδήλατο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ζωγραφιστέ στο έδαφος με κιμωλία ένα ζιγκ – ζαγκ μονοπάτι και ζητήστε από το παιδί να περάσει μέσα από το μονοπάτι με το ποδήλατο του χωρίς να βγει έξω από αυτό. Αυξήστε τον βαθμό δυσκολία προσθέτοντας στροφές στο μονοπάτι ή καταργώντας το μονοπάτι και απλώς να πρέπει να ακολουθήσει και να πατήσει πάνω στα βελάκια που θα του ζωγραφίσετε.


5. ΠΕΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΦΑΣΟΛΙΩΝ

ΧΩΡΟΣ: εσωτερικός και εξωτερικός
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: 6 σακουλάκια με φασόλια, ένας κάδος, μια καρέκλα
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: 
ΕΠΙΠΕΔΟ 1: Τοποθετείστε τον κάδο 1,5 μέτρο μακριά από την καρέκλα. Το παιδί γυρνά γύρω από την καρέκλα και όταν φτάσει στο μπροστινό μέρος της καρέκλας πρέπει να πετάξει το σακουλάκι μέσα στον κάδο βάζοντας το μέσα.
ΕΠΙΠΕΔΟ 2: Τοποθετείστε τον κάδο 1,5 μέτρο μακριά από την καρέκλα. Το παιδί βρίσκεται 2-3 μέτρα πίσω από την καρέκλα και πρέπει να περπατήσει σε ευθεία γραμμή μέχρι την καρέκλα όταν φτάσει στην καρέκλα παίρνει ένα σακουλάκι με φασόλια και το πετάει στον κάδο με σκοπό να το βάλει μέσα.
ΕΠΙΠΕΔΟ 3: Το παιδί παραμένει σε μια σταθερή θέση και εσείς μετακινείται τον κάδο σε διαφορετικά σημεία πάντα σε απόσταση 1,5 μέτρου και το παιδί προσπαθεί να πετάξει τα σακουλάκια με τα φασόλια έτσι ώστε να μπουν μέσα στον κάδο.
ΕΠΙΠΕΔΟ 4: Το παιδί σε σταθερή θέση προσπαθεί να βάλει τα σακουλάκια από τα φασόλια ενώ εσείς κουνάτε τον κάδο. Πρέπει να καταλάβει πότε ακριβώς πρέπει να πετάξει το σακουλάκι με τα φασόλια έτσι ώστε να μπει μέσα στον κάδο.



6. ΜΑΞΙΛΑΡΙ ΓΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ

ΧΩΡΟΣ: εσωτερικός και εξωτερικός
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: σακουλάκια από φασόλια, μικρό μαξιλάρι καναπέ, μη εύθραυστο αντικείμενο (βιβλίο, πετσέτα, φάκελος)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
ΕΠΙΠΕΔΟ 1: Ζητήστε από το παιδί να διασχίσει σε ευθεία γραμμή μια απόσταση 1-2 μέτρα ενώ προσπαθεί να ισορροπήσει πάνω στο κεφάλι του ένα σακουλάκι από φασόλια.
ΕΠΙΠΕΔΟ 2: Αυξήστε το επίπεδο δυσκολίας και ζητήστε από το παιδί να περπατήσει σε ευθεία γραμμή 2-3 μέτρα και να προσπαθεί να ισορροπήσει πάνω στο κεφάλι του ένα μαξιλάρι.
ΕΠΙΠΕΔΟ 3: Ζητήστε από το παιδί να περπατήσει σε ευθεία γραμμή 2-3 μέτρα με μυτάκια ή στις φτέρνες ενώ προσπαθεί να ισορροπήσει πάνω στο κεφάλι του ένα μαξιλάρι.
ΕΠΙΠΕΔΟ 4: Ζητήστε από το παιδί να περπατήσει σε ευθεία γραμμή 2-3 μέτρα και να κρατάει ένα μη εύθραυστο αντικείμενο ενώ προσπαθεί να ισορροπήσει πάνω στο κεφάλι του ένα μαξιλάρι.



7. ΠΙΑΣΙΜΟ ΜΕ ΚΟΥΒΑ

ΧΩΡΟΣ: εσωτερικός και εξωτερικός
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: κουβάς, σακουλάκια με φασόλια
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ο ενήλικας κρατάει τα σακουλάκια με τα φασόλια και τα πετάει προς το παιδί. Το παιδί κρατώντας τον κουβά προσπαθεί να τα πιάσει έτσι ώστε να μπουν όλα τα σακουλάκια μέσα. Για να αυξήσετε το επίπεδο δυσκολία αυξήστε την απόσταση μεταξύ σας. 



8. ΠΙΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΧΤΑΡΙ

ΧΩΡΟΣ: εσωτερικός και εξωτερικός, κατά προτίμηση εξωτερικός
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: κιμωλία για εξωτερικό χώρο, χρωματιστή χαρτοταινία για εσωτερικό χώρο, μεγάλος κουβάς, σακουλάκια με φασόλια ή μπάλες διαφόρων υφών
ΔΡΑΣΤΗΡΙΤΟΤΗΤΑ:
ΕΠΙΠΕΔΟ 1: εάν βρίσκεστε σε εξωτερικό χώρο, πάρτε μια κιμωλία και ζωγραφίστε ένα οχτάρι (8) περίπου 3 μέτρα μήκος στο δάπεδο. Εάν βρίσκεστε σε εσωτερικό χώρο, χρησιμοποιείστε χρωματιστή χαρτοταινία για να φτιάξετε το οχτάρι στο πάτωμα περίπου 3 μέτρα μήκος. Πρώτα, ζητήστε από το παιδί να περπατήσει πάνω στο οχτάρι, βεβαιωθείτε ότι το παιδί μπορεί να περπατήσει πάνω στο οχτάρι ακλουθώντας το μοτίβο (δηλ να ακολουθεί τις γραμμές από το κέντρο και γύρω γύρω). Αφού το παιδί μπορεί και περπατά το οχτάρι, μπορείτε να του ζητήσετε να σας κοιτάζει καθώς περιπατάει ενώ κρατάει ένα κουτί. Πετάξτε στο παιδί διάφορα μπαλάκια ζητήστε του να τα πιάσει με το κουτί χωρίς να φύγει από το οχτάρι.
ΕΠΙΠΕΔΟ 2: Όταν το παιδί καταλάβει το παιχνίδι, πετάξτε τα μπαλάκια πιο γρήγορα ή ακόμα και δυο μαζί για να αυξήσετε το επίπεδο δυσκολίας. Επίσης, μπορείτε να αφήσετε το κουτί στην μια άκρη από το οχτάρι να πετάτε μπαλάκια στο παιδί να πρέπει να τα πιάσει ενώ περπατά και να τα πετά κατευθείαν μέσα στο κουτί στην άκρη. Μπορείτε να κάνετε αυτό το παιχνίδι ακόμα πιο περίπλοκο, δημιουργώντας ένα Χ δίπλα από το οχτάρι (με κιμωλία ή χαρτοταινία αντίστοιχα) όπου το παιδί ενώ πιάνει το μπαλάκι (ή μπάλα) που θα του πετάξετε πρέπει να πάει στο σημείο Χ για μας το πετάξει πίσω σε εσάς. Δοκιμάστε και άλλους τέτοιους συνδυασμούς. Το παιδί μπορεί επίσης, καθώς πετάει την μπάλα προς εσάς να ονομάζει και το χρώμα της μπάλας. Είναι ωραία δραστηριότητα και για ομαδικά παιχνίδια. 



9. ΨΑΡΕΜΑ

ΧΩΡΟΣ: εσωτερικός και εξωτερικός
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: ψάρια από χαρτόνι 10 εκατοστά σε πλάτος (μπορείτε να τα φτιάξετε μόνοι σας), συνδετήρες σε διάφορα μεγέθη, υπολογιστής με σύνδεση στο ίντερνετ και εκτυπωτή, μικρός μαγνήτης, καλάμι ψαρέματος: χάρτινο ρολό από χαρτί κουζίνας, σχοινί περίπου 1 μέτρο, χρωματιστά χαρτιά
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: κατεβάστε από το Internet διάφορες εικόνες με κινούμενα σχέδια και προσθέστε από κάτω με μια λέξη για την κίνηση της εικόνας. Χρησιμοποιείστε εικόνες όπως: μια αρκούδα να κυλίεται, ένα καβούρι να περπατάει, ένας λαγός να χοροπηδά, ένας άνθρωπος να πετάει μια μπάλα, να τρέχει, να κάνει push - ups κλπ. (όσο περισσότερες εικόνες τόσο καλύτερα). Κολλήστε της εικόνες αυτές πάνω σε κάθε χαρτονένιο ψαράκι που έχετε φτιάξει με έναν συνδετήρα. Για να φτιάξετε το καλάμι τυλίξτε το τελειωμένο χάρτινο ρολό με ένα χρωματιστό χαρτί δέστε το νήμα και στο νήμα που κρέμεται στην άκρη δέστε το μαγνητάκι. Τοποθετείστε τα χάρτινα ψαράκια με την εικόνα αναποδογυρισμένα ώστε να μην φαίνεται η εικόνα. Το παιδί καλείται να ψαρέψει και όποια εικόνα ψαρεύει πρέπει να κάνει την δράση που δείχνει η εικόνα.



10. ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟΧΟΥ

ΧΩΡΟΣ: εξωτερικός , εάν είναι εφικτό 
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: 5 σακουλάκια με φασόλια στο μέγεθος του χεριού σε διαφορετικά χρώματα και διαφορετικό γράμμα το κάθε σακουλάκι επάνω (ζωγραφίστε το γράμμα με έναν μαρκαδόρο), 5 κύκλοι (30 εκ. διάμετρο) από διάφορα χρωματιστά χαρτιά όπου από τη μια πλευρά θα έχει ένα γράμμα και από την άλλη έναν αριθμό 
(ΣΗΜΕΙΩΣΗ: όταν γράφετε τα γράμματα στους κύκλους, προσέξτε να μην ταιριάζει το χρώμα με το γράμμα όπως στα σακουλάκια φασολιών)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: 
ΕΠΙΠΕΔΟ 1: τοποθετείστε τους κύκλους στο πάτωμα, και πείτε σε όλους τους συμμετέχοντες να σταθούν 1,5 μέτρο μακριά από τους κύκλους. Κάθε συμμετέχοντας ρίχνει ένα σακουλάκι από φασόλια στο κύκλο που ταιριάζει το χρώμα. ΕΠΙΠΕΔΟ 2: Κάθε συμμετέχοντας στην δραστηριότητα ρίχνει ένα σακουλάκι από φασόλια στο κύκλο όπου ταιριάζει με το ίδιο γράμμα το σακουλάκι. ΕΠΙΠΕΔΟ 3: Γυρίστε του κύκλους από την μεριά που είναι τα νούμερα. Ζητήστε από τους συμμετέχοντες να πετάξουν το σακουλάκι στον αριθμό που αντιστοιχεί το γράμμα στην αλφάβητο. Πχ. Α στο 1, Β στο 2, Γ στο 3 κλπ



11. ΚΑΒΟΥΚΙ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ

ΧΩΡΟΣ: εσωτερικός 
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: μαξιλαροθήκη, σακουλάκια με φασόλια (ξεκινάτε με 6 και προσθέτετε ανάλογα την δύναμη του παιδιού), εμπόδια : καρέκλες, μαξιλάρια, καναπές, οικιακά αντικείμενα, διαφορετικά χρώματα χαρτοταινίας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: 
ΕΠΙΠΕΔΟ 1: Τοποθετείστε τα σακουλάκια μέσα στην μαξιλαροθήκη ράψτε την μαξιλαροθήκη για να δημιουργεί το καβούκι της χελώνας. Το παιδί κάθεται σε τετραποδική θέση και τοποθετείτε το καβούκι στην πλάτη του. Φτιάξτε μια σειρά από εμπόδια χρησιμοποιώντας διάφορα αντικείμενα του σπιτιού. Το παιδί πρέπει να περάσει τα εμπόδια χωρίς να ρίξει το καβούκι του.
ΕΠΙΠΕΔΟ 2: χρησιμοποιώντας τις χρωματιστές χαρτοταινίες δημιουργείστε μονοπάτια μέσα στο δωμάτιο. Αφήστε το παιδί να διαλέξει ποιο μονοπάτι θα ακολουθήσει. Το παιδί πρέπει να παραμείνει στο μονοπάτι χωρίς να πέσει το καβούκι του ακλουθώντας πάντα το ίδιο χρώμα μονοπάτι.





ΣΟΦΙΑ Μ. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ S.I.
www.anaptixipaidiou.gr

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ : ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΜΕΣΟ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου