Ψάχνω την έμπνευση στα μικρά αεικίνητα χεράκια, στα πρόσωπα τα χαμογελαστά, στις δυνάμεις, στα μπορώ και τα θέλω των μαθητών. Είναι η δουλειά του λογοθεραπευτή τόσο δημιουργική και χρωματιστή που δεν σε αφήνει στάσιμο. Η γλώσσα είναι ζωντανή και σε παρακινεί συνεχώς και σχηματίζεις από τίποτε κάτι. Έχουμε στα χέρια μας λοιπόν μία δυναμική εξίσωση: Τα παιδιά πολλαπλασιάζουν την έμπνευση που προστίθεται στην δημιουργικότητα εις τη δύναμη της γλώσσας.
Το "τίποτε" αυτή τη φορά είναι η εκμάθηση της άρνησης και της κατάφασης, του απλούστατου Ναι ή Όχι. Το "κάτι" είναι ένα μέρος μίας δραστηριότητας με οπτικά ερεθίσματα με τη μορφή δομημένης εκπαίδευσης.
Με την εφαρμογή (κι επέκταση αν θέλετε) αυτής της δραστηριότητας, εκτός από την μάθηση του Ναι και του Όχι και τη διάκριση αυτών, θα ενισχύσετε:
- την ακουστική επεξεργασία
- την κατανόηση του λόγου
- το λεξιλόγιο
- την εξαγωγή συμπερασμάτων
- την προφορική έκφραση (πχ. "Είναι μάγειρας;", "Όχι", "Τι δουλειά κάνει;", "Είναι αστυνομικός")
- την μορφοσύνταξη (βλ. προηγούμενο παράδειγμα)
- τις δεξιότητες επικοινωνίας
- τη μη λεκτική επικοινωνία
- την κατονομασία
- την κρίση
Για να χρησιμοποιήσετε τη δραστηριότητα ακολουθήστε τον σύνδεσμο (οδηγεί στον Google Drive)
Κατεβάστε το αρχείο και τυπώστε το. Μπορείτε να κάνετε επιλογή σελίδων για εκτύπωση για να αποφύγετε το τύπωμα του εξωφύλλου. Στις δύο πρώτες σελίδες θα βρείτε εικόνες/ σύμβολα/ λέξεις για την κατάφαση και την άρνηση, μπορείτε να επιλέξετε το καλύτερο και πιο κατανοητό για το δικό σας παιδί ή μαθητή. Από την τέταρτη σελίδα κι έπειτα θα βρείτε ομαδοποιημένα οπτικά ερεθίσματα και ερωτήσεις με κενό το πλαίσιο της απάντησης όπου βάζετε το καρτελάκι του Ναι ή του Όχι. Μπορείτε να κόψετε τα ερεθίσματα ή να τα χρησιμοποιήσετε αυτούσια.
Have fun!
Θα βρείτε περισσότερο γλωσσικό υλικό εδώ
ΣΟΦΙΑ Μ. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ S.I.
www.anaptixipaidiou.gr
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ : ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΜΕΣΟ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου