Οι δραστηριότητες με απλά υλικά και πολύ φαντασία είναι και πιο ενδιαφέρουσες για τα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Οι παρακάτω δραστηριότητες είναι ευχάριστες και προκαλούν το παιδί να ξεπεράσει τον εαυτό του. Μην ξεχνάτε να επιβραβεύεται το παιδί για οποιαδήποτε προσπάθεια γιατί σκοπός μας είναι να περνάει καλά και να διασκεδάζει αναπτύσσοντας πολλές και διαφορετικές δεξιότητες όπως ο οπτικοκινητικός συντονισμός, ο κινητικός σχεδιασμός, ο αμφίπλευρος συντονισμός και η αντίληψη του σώματος στον χώρο.
Αυτό που πρέπει να κάνετε λοιπόν είναι να τυλίξτε μια εφημερίδα σαν ρολό για να δημιουργήσετε ένα μπαστούνι και για να το συγκρατήσετε κολλήστε το με χαρτοταινία στο πάνω και στο κάτω μέρος, όπως δείχνουν οι εικόνες.
Οι δραστηριότητες έχουν ως εξής:
1. Το παιδί κρατάει κάθετα το μπαστούνι από εφημερίδα και το πετάει από το ένα χέρι στο άλλο.
2. Το παιδί πετάει το μπαστούνι από εφημερίδα στον αέρα με το δεξί χέρι και το πιάνει με το αριστερό και το αντίστροφο.
3. Το παιδί πετάει στον αέρα το μπαστούνι κάνοντας μισή στροφή στον αέρα και να πιάσει με το άλλο χέρι το τέλος της εφημερίδας.
4. Το παιδί πετάει στον αέρα το μπαστούνι από εφημερίδα και το πετάει με τέτοιο τρόπο ώστε να κάνει έναν ολόκληρο κύκλο στον αέρα και το πιάνει με το άλλο χέρι.
5. Το παιδί κλωτσάει το μπαστούνι εφημερίδας με το πόδι του προς τα πάνω και το πιάνει με το χέρι.
6. Το παιδί ρίχνει το μπαστούνι από εφημερίδα στο γόνατο του και μόλις το χτυπήσει 2 φορές το πιάνει με το άλλο χέρι.
7. Το παιδί κρατάει με τα δυο χέρια το μπαστούνι εφημερίδας οριζόντια, το πετάει και το πιάνει στα ίδια σημεία με τα δυο χέρια.
8. Το παιδί πετάει όσο πιο ψηλά μπορεί το μπαστούνι από εφημερίδα.
9. Το παιδί ισορροπεί το μπαστούνι από εφημερίδα στο κεφάλι του και κάμπτει το κεφάλι ώστε να γλιστρήσει η εφημερίδα και να την πιάσει με τα 2 χέρια του.
10. Το παιδί κάμπτει τους αγκώνες του στις 90 μοίρες και τοποθετεί το μπαστούνι εφημερίδα στους αγκώνες. Ευθειάζει τους αγκώνες και το μπαστούνι εφημερίδας κυλάει προς τα χέρια και πρέπει να το πιάσει χωρίς να του πέσει κάτω.
11. Αφήστε το μπαστούνι από εφημερίδα στο πάτωμα και ζητήστε από το παιδί να πηδήξει προς τα εμπρός ή προς τα πίσω ή πλάγια πάνω από το μπαστούνι χωρίς να το ακουμπήσει.
12. Δημιουργήστε στόχους από άδεια πλαστικά κουτάκια ή κύκλους από χαρτί σε τοίχο και ζητήστε από το παιδί να πετύχει τους στόχους από διαφορετική απόσταση στον χώρο.
13. Κρατήστε την εφημερίδα κάθετα με το ένα σας χέρι και αφήστε την να πέσει κάτω ζητήστε από το παιδί να την πιάσει όσο πιο γρήγορα μπορεί ώστε να μην ακουμπήσει το πάτωμα.
14. Ζητήστε από το παιδί να κρατήσει κάθετα το μπαστούνι από εφημερίδα και ζητήστε του να το περάσει με κάποιο τρόπο γύρω από τον μηρό του.
15. Το παιδί κρατάει με τα δύο του χέρια το μπαστούνι από εφημερίδα πίσω από την πλάτη του και ζητάμε από το παιδί να φέρει το μπαστούνι μπροστά του χωρίς να αφήσει τα χέρια του.
16. Το παιδί στερεοποιεί με διαφορετικούς τρόπους το μπαστούνι από εφημερίδα στο σώμα του π.χ. το κρατάει με τους αγκώνες, ανάμεσα από τα γόνατα, το στερεοποιεί στον λαιμό του πιέζοντας το πηγούνι προς τα κάτω και ζητάμε από το παιδί να το μεταφέρει με αυτούς τους διαφορετικούς τρόπους σε διάφορα σημεία μέσα στο σπίτι.
17. Το παιδί πετάει το μπαστούνι εφημερίδας ψηλά και πριν το πιάσει πρέπει να χτυπήσει 1 – 2 ή 3 φορές παλαμάκια.
18. Το παιδί πετάει το μπαστούνι εφημερίδας ψηλά και πρέπει να το πιάσει ενώ στέκεται στο ένα πόδι.
19. Το παιδί πετάει το μπαστούνι εφημερίδας ψηλά και πρέπει να το πιάσει με το αντίθετο χέρι που δείχνει προτίμηση. Το χέρι που δείχνει προτίμηση θα πρέπει να το έχει στην τσέπη του.
20. Το παιδί ισορροπεί το μπαστούνι εφημερίδας στην ράχη του χεριού (εξωτερικό του χεριού) του και μόλις τα καταφέρει πετάει το μπαστούνι στον αέρα και πρέπει να το πιάσει με το ίδιο χέρι.
21. Το παιδί πετάει το μπαστούνι εφημερίδας ψηλά και πρέπει να το πιάσει έχοντας το ένα μάτι κλειστό ή και τα δύο.
ΣΟΦΙΑ Μ. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ S.I.
www.anaptixipaidiou.gr
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ : ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΜΕΣΟ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου