Σελίδες

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016

Προσαρμογή - Πράξη - Προσέγγιση (ΠΡ-Η)


Το Σάββατο 05/11/2016 παρακολούθησα στα Ιωάννινα το σεμινάριο για το Αξιολογητικό Εργαλείο "Προσαρμογή - Πράξη- Προσέγγιση " ( ΠΡ-Η ). Μια εξαιρετική εισήγηση από τον κ. Στράτο Αλεξάνδρου, Παιδιατρικό Εργοθεραπευτή και υπεύθυνο της Εταιρείας Ειδικής Αγωγής "Προσέγγιση",ο οποίος μας μετέδωσε με σαφήνεια τα πάντα γύρω από το εργαλείο αυτό και απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις / απορίες μας. Επίσης, θα πρέπει να πω κ ένα ευχαριστώ στον διοργανωτή του σεμιναρίου, τον κ. Τάσο Μώκα, λογοθεραπευτή και υπεύθυνο του Κέντρου Ειδικής Αγωγής "Κιβωτός Εξέλιξης".

Πρόκειται για ένα χρήσιμο αξιολογητικό,  πολύ βοηθητικό για την οργάνωση και θέσπιση στόχων στο  εργοθεραπευτικό πρόγραμμα ενός παιδιού.


Τι το καινούργιο έχει να προσφέρει το ερωτηματολόγιο «ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ-ΠΡΑΞΗ-ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ» (ΠΡ-Η);

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡ-Η
  • Μία παρουσίαση της αναπτυξιολογικής εξέλιξης ενός παιδιού : Οι ερωτήσεις έχουν βασιστεί στους βασικότερους αναπτυξιολογικούς πίνακες όσον αφορά την φυσιολογική ανάπτυξη της προσαρμοστικής αντίδρασης ενός παιδιού. Με αυτό τον τρόπο αποτελεί μία αδρή τοποθέτηση του θεραπευτή απέναντι στην εξέλιξη της λειτουργίας και ικανότητας ενός παιδιού από το αισθητικοκινητικό μέχρι και το εννοιολογικό στάδιο. 
  • Μία κωδικοποίηση των περιοχών δυσκολιών των παιδιών : Η επίδοση του παιδιού χωρίζεται σε 28 τμήματα με φορά όπως θα δούμε και στις επόμενες σελίδες από το κέντρο του κύκλου προς την περιφέρεια και από δεξιά (επίπεδο 1) προς αριστερά. Με τον τρόπο αυτό γίνεται μία άμεση, κατανοητή και προσανατολισμένη καταγραφή των επιπέδων που δυσκολεύουν περισσότερο το παιδί. 
  • Ένα αδρό screening των τομέων που δυσκολεύουν το παιδί στην προσαρμοστική αντίδραση : Ο σκοπός είναι να φανούν οι δυσκολίες τόσο στην καθημερινή ενασχόληση όσο και στην λειτουργία του παιδιού γενικότερα με βάση πίνακες που θα κάνουν τις δυσκολίες πιο ευδιάκριτες. 
  • Το χτίσιμο ενός σταθερού υπόβαθρου με την οικογένεια όσον αφορά τις δυσκολίες του παιδιού: Η οικογένεια απαντά στο ερωτηματολόγιο. Με αυτές τις απαντήσεις αναδύονται οι δυσκολίες του παιδιού με βάση τις απαντήσεις των γονέων. Αυτό βοηθάει πάρα πολύ στο να χτιστεί το κοινό συμβόλαιο με την οικογένεια και να καθοριστεί το ουσιαστικό αίτημα επιβοήθησης 
  • Ένας οδηγός του θεραπευτή για τα επίπεδα που λειτουργεί το παιδί : Κάθε θεραπευτής ξεκινάει τους στόχους από την περιοχή των δυσκολιών που η εμπειρία του και η γνώση του καθορίζουν. Με το ερωτηματολόγιο αυτό ο θεραπευτής βοηθείται να τοποθετήσει τους στόχους του αντικειμενικά στις συγκεκριμένες περιοχές αρχέγονης επίδοσης του παιδιού. (Επαναλαμβάνουμε ότι η σπουδαιότητα καθορίζεται από το κέντρο προς την περιφέρεια και από το επίπεδο 1 προς το επίπεδο 4). 
  • Το ερωτηματολόγιο αποσκοπεί στην αιτιολόγηση των δυσκολιών και όχι στην εκπαίδευση στις συγκεκριμένες δραστηριότητες του ερωτηματολογίου : Ο βασικός σκοπός δεν είναι να τοποθετηθούν στόχοι επάνω πχ στην ερώτηση 47 («σκάει στο πάτωμα και πιάνει μπάλα») δεν θα θέσει σαν σκοπό την δραστηριότητα (να μάθει το παιδί να σκάει και να πιάνει μπάλα). Θα μελετήσει απλά το επίπεδο στο οποίο εμφανίζεται αυτή η δυσκολία και θα τοποθετήσει στόχο εάν χρειαστεί στο επίπεδο και όχι στην δραστηριότητα. Πρόκειται για ερωτηματολόγιο αιτιολόγησης και όχι γραμμικής θεραπείας. 



Στην ουσία λοιπόν το ερωτηματολόγιο «ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ-ΠΡΑΞΗ-ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ» ΠΡ-Η είναι ένα ερωτηματολόγιο γονέων. Μπορεί να συμπληρωθεί και από τους θεραπευτές, ανθρώπους που παρέχουν φροντίδα στο σπίτι και τους εκπαιδευτικούς αλλά ο σκοπός του είναι τα αποτελέσματα να κοινοποιηθούν και να γίνουν αποδεκτά από τους γονείς. Έτσι λοιπόν θεωρείται καλύτερη η συμπλήρωση από τους ιδίους μαζί με τον θεραπευτή.




ΣΟΦΙΑ Μ. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ S.I.
www.anaptixipaidiou.gr

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ : ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΜΕΣΟ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου